Vi bruger cookies på vores hjemmeside. Læs mere i vores Privacy Policy

Software-opdatering af itslearning maj 2014

Software opdatering maj 2014

Den første opdatering i år fortsætter med at fokusere på responsivt design og omfatter nogle helt nye funktioner, som vi håber, du vil synes om. Vi tror, at mange af jer bliver glade for kalenderen og integreringen af dropbox. Vi har også præsenteret et nyt lager til egne læringsmål, en ny og enkel måde at integrere applikationer på, nyt planlægningslayout og meget mere. Læs om alle disse opdateringer nedenfor.

Helt ny kalender!

Glem alt det, du ved om kalenderen i itslearning. Vi præsenterer en helt ny kalender med alt, hvad du skal bruge for at holde styr på, hvad der sker på dine kurser. Ud over at holde dig opdateret med timeplaner og aftaler er den nye kalender også nem at bruge. Den har inline-redigering direkte i kalenderens celler, farvekoder til at skelne kurser fra hinanden, avanceret filtrering, træk og slip, mulighed for at se andre menneskers kalendere, enkel iCal-eksport til andre kalendere og meget mere.

Læs mere om den nye kalender, eller se præsentationsvideoen.



▲ Til toppen


Opret dit eget lager med læringsmål

Har du nogensinde haft brug for at oprette dine egne læringsmål, som hele skolen eller sitet kan få adgang til? Eller har du måske slet ikke adgang til en national læseplan? Så er det nye læringsmållager sandsynligvis lige det, du har brug for. Her kan du oprette dit eget bibliotek med læringsmål, og vi har gjort det nemt at importere hele strukturer ved hjælp af regneark som f.eks. Excel. Når du har oprettet dine egne mål, kan lærerne på din skole eller på sitet bruge dem som evalueringskriterier i forbindelse med prøver og opgaver.

Læs mere om det nye lager til læringsmål, eller se præsentationsvideoen.



▲ Til toppen


En ny måde at bruge applikationer på

Vores app-bibliotek er populært, men nu præsenterer vi endnu flere måder at integrere applikationer på i itslearning. En standard styret af IMS Global Learning Consortium, LTI, som er en forkortelse af Learning Tools Interoperability, giver enkel tilslutning til webbaserede, eksternt hostede applikationer og indhold til andre platforme. Som itslearning-bruger kan du anvende LTI-integrationen til at få forbindelse til nogle spændende værktøjer. Det er ikke itslearning, der leverer disse applikationer. Vi gør det blot muligt at bruge dem på platformen.

Læs mere om, hvor nemt det er at tilføje LTI-værktøjer.



▲ Til toppen


Dropbox + itslearning = bedre adgang til filer

Nu er det nemmere end nogensinde at få adgang til filer fra din dropbox-konto og uploade dem til itslearning. Fil og link-værktøjet har en ny dropbox-funktion, der gør det muligt at vælge filer fra din dropbox og uploade dem til itslearning.

Læs mere om, hvor nemt det er at forbinde din dropbox-konto med itslearning.



▲ Til toppen


Nyt planlægningslayout

Vi ved godt, at nogle af jer ikke er glade for forandringer, men dem af jer, der bruger mobile enheder, vil virkelig synes om det nye planlægningslayout. Helt ærligt, så var det tidligere design ikke det bedste til små skærme. Det fyldte meget på skærmen og gjorde det nødvendigt for brugeren at scrolle en del. Det har vi alt sammen klaret i et helt nyt planlægningslayout, og vi har lavet en udgave, der ser godt ud på print. Som det er nu, kan du skifte mellem det nye og det gamle design, så hvis du ikke bryder dig om det nye, kan du sagtens gå tilbage til det gamle.

Se det nye planlægningsformat i præsentationsvideoen.



▲ Til toppen


Andre forbedringer

Nyt indholdsfelt til meddelelser

Tidligere blev dele af indholdet i meddelelser vist i indholdsfeltet. For at forhindre at følsomme eller private oplysninger bliver vist på dashboardet, viser vi nu kun afsenderen og tidspunktet. Hvis du klikker på afsenderens navn, bliver hele meddelelsen vist, og brugeren har samtidig mulighed for at svare direkte i indholdsfeltet.

Opgaver

Nu kan du se en forhåndsvisning af uploadede filer i itslearning uden at skulle downloade dem. I øjeblikket understøtter vi hovedsagelig multimedia-filer, men vi vil tilføje undertøttelse af flere filtyper i fremtiden. På grundlag af brugerfeedback har vi også lavet en mindre ændring i brugergrænsefladen, hvor en opgave gemmes som kladde. Det er for at undgå situationer, hvor studerende troede, at de havde indsendt en opgave, men i stedet havde gemt deres svar som en kladde.

Evalueringsprotokol

For at give de studerende bedre oversigt over deres evalueringer har vi nu tilføjet en funktion kaldet "seneste evalueringer" til evalueringsoversigten i profilen. Denne oversigt viser de seneste fem evalueringer. Når du tjekker den, kan du også opleve sidens nye, responsive layout.

Bedre menusider og skemaer

For at gøre brugeroplevelsen bedre på små enheder har vi ændret layoutet for mange af vores menusider, herunder siderne Tilføj side i kurser, Administrationssiden og ePortfolio. Tidligere fungerede disse sider ikke optimalt på små skærme. Nu vises kategorifelterne lodret, og et nyt layout med tre kolonner præsenterer indholdet. Det forbedrer sidens flow på alle skærme. Vi har også forbedret og tilpasset mange af vores skemaer til mindre skærme.

Kriteriebaseret evaluering

For at tilbyde fleksibilitet i forhold til forskellige uddannelsesmæssige visioner er det nu muligt at vise eller gemme statusoplysninger med indstillingen 'Vis rapportstatus til studerende'. Denne indstilling er ikke afkrydset som standard. Administratorer kan aktivere den for alle nye kurser i indstillingen for læringsmålsrapporter, og lærere kan gøre det i deres kursus under Evalueringsindstillinger på siden >>Læringsmål.

Generelle ændringer til planlægning

Når et nyt emne blev oprettet, var det tidligere muligt automatisk at få oprettet en mappe til det. Elementer fra planlægningen til dette emne ville så blive gemt i denne mappe. Med denne nye udgivelse er forholdet mellem emne og mappe blevet endnu tættere. Når du omdøber eller sletter et emne, vil det også gælde for mappen. For mapper med forbindelse til et emne i planlægningsværktøjet vil du se en meddelelse, der oplyser dig om dennes status. (De ændringer, der er beskrevet i dette afsnit, gælder både for det nye design, der er beskrevet ovenfor, og det gamle design).

Oversigt over ikke-indskrevne studerende og deres karakterer.

Studerende, der er holdt op eller udmeldt fra kurser, forsvinder ikke helt fra kursernes deltagerliste. Vi har indført en ny fane i deltagermenuen for kurser kaldet Ikke-indskrevne deltagere. Her er en liste over studerende, der var tilmeldt kurset, men som siden har forladt det. Fra denne oversigt er det også muligt at få adgang til deres evalueringsprotokol.

Midlertidig adgang til kurser

De studerende kan nu få midlertidig adgang til kurser via siden 'Ikke-indskrevne deltagere' på siden Deltagere under Kurser. Når tilladelsen er tildelt, har den studerende samme adgang til kurset som andre kursusdeltagere. Det betyder, at han/hun får adgang til kursussiderne og kan indsende opgaver. Læreren kan desuden udfærdige evalueringer eller notere andre oplysninger om den studerende.

Bemærk: Denne funktion skal aktiveres på siteniveauet. Kontakt venligst dit lokale supportteam.

Organisations-API

Vi har lanceret fem nye tjenester i Organisations-API:
  • Create.ExtensionInstance (Side)
  • Create.ExtensionInstance (Fil)
  • Read.courses.for.person
  • Read.project.for.person
  • Read.projects

Vi har også foretaget en række ændringer i Create.Course.Planner-tjenesten.

Fremmøde, adfærd og styring af mentorgruppe

Forbedringer på fremmødesiden
Oversigtssiden for semesterfremmøde er ændret med adskillige forbedringer for at gøre den nemmere at arbejde med for vejlederen. Ud over et nyt datolink, hvor man hurtigt kan navigere til en specifik studerendes fremmøde en bestemt dag, giver ændringerne mulighed for:

  • at ændre kommentarer til fremmøde.
  • at konvertere fraværstimer til fraværsdage.
  • at vise det samlede antal fraværstimer for klassen i rapporten.

Tilføjelse af adfærdskommentarer for flere studerende.
Nu kan du hurtigt tilføje adfærdskommentarer for flere studerende på oversigtssiden for adfærd. Vælg blot en gruppe studerende, og klik på knappen Tilføj kommentar.

Opsætning af semesterstandard for kommentarer vedr. positiv og negativ adfærd.
Forskellige skoler har forskellige praksis i forhold til brug af adfærdsmodulet. Mens nogle bruger både positive og negative kommentarer, bruger andre kun negative kommentarer. For at spare tid gør vi det nu muligt at definere standardkommentartype for et semester. Hvis en skole f.eks. kun bruger negative kommentarer – eller hvis hovedparten af kommentarerne er negative – kan dette indstilles som standard.

Vejleder: Tilføjelse eller fjernelse af individuelle studerende i en vejledergruppe
Du behøver ikke længere oprette ad hoc-hierarkigrupper for at tilføje en gruppe studerende til vejledergrupper. Vejledere kan nu også tildeles til individuelle studerende.

Tydeligere skelnen mellem semestre
For at gøre det nemmere hurtigt at finde et semester, opdeles semestrene nu i nuværende semestre, fremtidige semestre og tidligere semestre.



▲ Til toppen


Mindre ændringer

  • Det er nu nemmere at redigere spørgsmålene i en test ved ganske enkelt at klikke på spørgsmålets navn i spørgsmålskolonnen.
  • En omstrukturering af positivlistens filter gør det nu muligt for brugere, der indtaster store mængder tekst, at arbejde betydeligt hurtigere end før.
  • Fanen 'Indskrevne deltagere' under Kurser er blevet omdøbt til 'Ansøgere'. Det er for at vise brugere, der er indskrevet enten frit eller med registrering, og der vil nu være et skilt, der viser antallet af ventende ansøgninger. Vi har også indført en ny filterfunktion, der som standard viser de ventende ansøgninger.
  • Vi ændrer den standardorganisationen, der vælges ved oprettelse af en brevskabelon, der ikke har direkte forbindelse til kurset. Hvis den studerende kun er tilknyttet en enkelt skole, vil denne skole blive valgt som standardorganisation. Hvis den studerende er tilknyttet flere skoler eller kun er tilknyttet et websted, vil sitet blive valgt som standardorganisation.
  • Tidligere har det kun været muligt for administratorer at tilføje forældre til et barn. Nu er det også muligt at tilføje børn til forældre.
  • Administratorer kan nu se en brugers kurser og projekter. En ny fane kaldet Projekter og kurser er nu til rådighed siden Rediger bruger, som giver administratorer en nemmere måde at se og håndtere deltagelse i kurser og projekter.
  • E-mailmeddelelserne til brugere om nye opgaver, nyheder og opslag er blevet opdateret.
  • Deltagere i diskussioner kan nu deltage i en diskussion direkte på diskussionssiden.
  • Det er nu muligt at ændre events under Ressourcebookingaktiviteter, selvom en ressource er vedhæftet.
  • Notifikationsangivelsen for nye meddelelser i den personlige menu er nu også synlig på mindre skærme.
  • I listen over svar i opgaveværktøjet linker Vis link yderst til højre til det indsendte svar, men de fleste brugere fokuserer på deltagernavnet. Vi har nu givet dette link en mindre vigtig status, hvorefter Vis link får nu den opmærksomhed, der er behov for.

Rettelser

Et antal fejl er blevet rettet, og her er de vigtigste (pdf-fil, kun på engelsk).



▲ Til toppen


No comments (Add your own)

Add a New Comment


code
 

Comment Guidelines: No HTML is allowed. Off-topic or inappropriate comments will be edited or deleted. Thanks.

Video Få en demo Kontakt os