Vi bruger cookies på vores hjemmeside. Læs mere i vores Privacy Policy

Fronter roadmap for 2017

Vi er glade for at kunne præsentere vores roadmap for 2017. I 2017 vil Fronter tage et stort skridt fremad for at imødekomme morgendagens udfordringer i skolen. Vi har talt med Alf Prøven, ansvarlig for produktudvikling i Fronter, for at få en dybere forståelse af roadmap’et. 


Billede: Alf Prøven af Niklas Didrik Hellum

Godt nytår Alf! Kan du give os en introduktion til det nye roadmap?

Roadmap’et for 2017 bygger videre på det fundament, som blev bygget i 2016. Der havde vi fokus på at stabilisere Fronters rammer og infrastruktur. Vi arbejder stadig på dette, men mener nu, at Fronter er stabil og klar til ny udvikling. Vi vil derfor arbejde på at skabe nye funktionaliteter i løbet af hele året, nogle brugere vil komme til at se resultatet af dette allerede i første kvartal. 

Hvad er filosofien bag det nye roadmap? 

Vi har valgt at fokusere på det, vi mener er Fronters kerneområder. Vi mener, at Fronter skal være en platform, hvor lærere og elever kan samarbejde om at skabe den bedste læringsoplevelse. Vores mål er at give lærere det bedste værktøj til at gøre det muligt. 

Kan du gå lidt mere i detaljer om, hvad I skal arbejde med i 2017?

I 2017 vil vi fokusere på ar forbedre nogle af de vigtigste værktøjer, som lærerne har brug for. 

Disse værktøjer er udvalgt på baggrund af tilbagemeldinger fra lærere:  

  • Vi vil give opgaveværktøjet mere funktionalitet, såsom feedback fra læreren, elevvurdering og en medieoptager. Det opgraderede opgaveværktøj vil i sidste ende erstatte afleveringsværktøjet. 
  • Vi vil arbejde med værktøjet til planlægning af individuelle læreplaner.
  • Vi vil give fraværksværktøjet mere funktionalitet ved at understøtte 10 % fraværsreglen
  • Vi vil arbejde med plagiatværktøjet. Vores aftale med Ephorus udløver i 2017 og vil derfor blive erstattet af Urkund. 
  • Vi vil give testværktøjet nye funktioner, såsom Clioze-testen. 
  • Vi vil forbedre brugeroplevelsen (UX) kontinuerligt som vi arbejder med de andre værktøjer. 
  • Vi vil forbedre og forenkle processerne ved skolestart og -afslutning. 

Dette er det primære fokus for de første tre kvartal af 2017, og vi er allerede påbegyndt arbejdet. Når vi nærmer os 2018 er intet skrevet i sten, men vi ønsker at holde os så tæt på roadmap’et som muligt. Vi planlægger arbejdet med LTI (Learning Tool Interoperability), dvs. integration af tredjeparts software, integration af Google Docs og forbedring af Fronter-appen.

Hvordan har udviklingen af Fronter været, siden virksomheden blev opkøbt af itslearning i 2015?

Efter Fronter blev overtaget af itslearning har vi været i stand til at fokusere på, hvad vi mener er Fronters kerneområde. Efter mange år under en ejer, der havde andre planer for platformen og lidt arbejde, der forbedrede hverdagen for lærere og elever, er vi meget glade for igen at kunne fokusere på det, der er vigtigst. Vores vision er at forbedre læringsoplevelsen ved at skabe et moderne værktøj for lærere, og vi glæder os til at fremvise resultaterne af arbejdet.

Tusind tak, Alf! 

Læs flere inspirerende historier om Fronter.


Video Få en demo Kontakt os