Vi bruger cookies på vores hjemmeside. Læs mere i vores Privacy Policy

Ofte stillede spørgsmål om ForældreIntras app 

Log på appen

Hvorfor kan jeg ikke finde mine børns navne i appen?

Hvis information om dine børn ikke dukker op, når du har valgt skole, skal du kontakte skolen. Det er skolerne som administrerer brugernes adgang til SkoleIntra.

Jeg har børn på flere skoler. Kan jeg føje en ekstra skole til appen?

Ja, under 'Indstillinger' og 'Mine konti' findes en mulighed for at tilføje en skole mere.

Jeg kan kun finde én skole i appen, men mine børn går på forskellige skoler?

Hvis din app ikke har adgang til alle dine børn, skoler eller institutioner, skal du kontakte skolen.

Jeg har mistet min telefon - kan jeg lukke for appen, så den ikke kan misbruges?

Ja, du kan deaktivere din app på ForældreIntra. Log ind på ForældreIntra (den nyeste version) og vælg Indstillinger. Under Indstillinger kan du deaktivere appen.

Find rundt i app og mobilsite

Jeg kan ikke finde de ting, jeg plejer at se i ForældreIntra - fx skema, lektier og ugeplaner?

Appen giver kun en begrænset adgang til ForældreIntra, men den er integreret med ForældreIntras mobilsite, hvor du har adgang til de samme ting som tidligere. Du skal klikke på browser-ikonet i appen for at komme til mobilsitet:

 

Når du er på mobilsitet, skal du klikke på de tre streger i venstre hjørne for at få menuen frem i mobilsitet (bemærk da det er et responsivt site vil indholdet tilpasse sig din skærmstørrelse. sidder du derfor med en større skærm, vil du kunne se menuen fremfor stregerne):

  

Herefter kan du se menuen og få adgang til de mest anvendte funktioner i ForældreIntra:

 

Hvorfor virker ForældreIntra ikke på min Android-telefon?

Der kan være problemer med ForældreIntra i nogle af de indbyggede browsere på ældre Android-telefoner.
Din Android-version skal være mindst 4.x. Samtidig skal du sørge for at have hentet den nyeste version af den indbyggede browser fra fabrikanten.
Hvis dette ikke løser problemet, kan du prøve at hente fx Google Chrome i Google Play.

Beskeder

Hvorfor kan jeg ikke slette beskeder i min app?

Du kan ikke slette beskeder fra appen. Hvis du går videre til beskedsystemet på hjemmesiden, kan du herfra slette dine beskeder.

Hvor kan jeg se sendte beskeder?

Beskeder på telefonen er kun en indbakke. Hvis du vil se dine sendte beskeder, skal du gå til hjemmesiden - se herunder:

 

Hvorfor kan jeg ikke åbne/gemme vedhæftninger på beskeder i ForældreIntra appen?

I den første version af ForældreIntra-appen er det desværre ikke muligt at åbne eller gemme vedhæftninger. Du skal i stedet ind i webversionen af ForældreIntra for at kunne åbne og gemme vedhæftninger.

Påmindelser/notifikationer

Kan jeg slå påmindelser fra på min telefon?

Du kan indstille, hvordan du vil modtage dine påmindelser. På iPhone skal du gå ind i telefonens indstillinger og finde appen. Under appen kan du vælge at slå lyd og push påmindelser fra.

På Android telefoner kan du justere, hvordan du vil modtage dine påmindelser i appen. Åbn appen, vælg indstillinger, indstil på ’Push påmindelser’. Påmindelserne vil du stadig kunne se, når du åbner appen. Og der vil forsat komme en daglig opsamling fra ForældreIntra på din mail.

Hvordan skifter jeg billede på appen?

Gå ind under Indstillinger, Vælg ’Mine konti’ > Vælg skole > Indsæt billede til dit barn/dine børn.

Video Få en demo Kontakt os