Vi bruger cookies på vores hjemmeside. Læs mere i vores Privacy Policy
Post Featured Image

Brug Fronter til at inspirere studerende

Da Ronny Steen afsluttede sin Ph.D. I Økologi ved Det Norske Universitet for Biovidenskab (NMBU) ønskede han at undervise og inspirere eleverne. Hans drøm er blevet en realitet.

"Da min vejleder gik på orlov et semester, fik jeg det fulde ansvar for hans fag. Det gav mig mulighed for at afprøve nogle nye undervisningsmetoder, som de studerende syntes at værdsætte," fortalte Steen.

Tænk som en studerende
Steen skulle administrere kurset i Fronter og han ønskede at skabe den bedst mulige brugeroplevelse.

"Som studerende havde jeg brugt Fronter i mange år. Jeg oplevede fag af varierende kvalitet inden for platformen, så jeg så en mulighed for forbedring. Efter at have lært grundlæggende redigering i Fronter forenklede jeg mappestrukturen. Jeg forsøgte at se det fra en studerendes perspektiv," forklarede Steen.

Da Steen var færdig med at opdatere sit fag i Fronter, var det let for hans elever at finde, hvad de ledte efter, og det så visuelt godt ud.

Lyt til de studerende
I løbet af sin første forelæsning bad Steen sine studerende om feedback.

"Jeg spurgte om tempoet, jeg underviste i, var godt, og alle nikkede. Hen på slutningen af dagen, da jeg bad klassen om at udfylde en anonym evaluering i Fronter, sagde halvdelen, at min undervisning gik for stærkt," sagde Steen.

Sådan lærte han, at det at spørge sine elever om anonym feedback ved hjælp af Fronter er særlig vigtigt i starten af semesteret, når eleverne er mest generte.

Steen fortsatte med at oprette tre undersøgelser. Én i begyndelsen af faget, så han kunne justere undervisningen på et tidligt stadium, én halvvejs igennem faget for at kontrollere, at hans justeringer fungerede, og én i slutningen for at opsummere semesteret.

"Evalueringen i starten af kurset var den mest værdifulde, fordi den lærte mig, hvad jeg havde brug for at prioritere," sagde Steen.

Ved at bruge Fronter til at få feedback, er Steen blevet en bedre underviser, og hans studerende er mere engagerede

Vandt Fronter Award
I 2014 modtog Steen Fronter-prisen på NMBU for sine inspirerende forelæsninger. Juryen sagde:

"Ronny Steen skaber liv i undervisningen med sin innovative anvendelse af digitale medier. Han tager sine studerende med på en spændende rejse, hvor han bruger Fronter og andre digitale medier til at aktivere og inspirere dem."

Steen har nydt at arbejde som forelæser og har undervist i faget igen i foråret i år. Han er glad for at inspirere nye studerende, mens han udforsker mulighederne inden for Fronter og andre gode pædagogiske værktøjer.

Video Få en demo Kontakt os